суббота, 7 ноября 2015 г.

Тема: «Шануймо свою національну гідність – і шановані будемо іншими»

Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові до рідного краю, почуття вдячності воїнам АТО за захист Вітчизни; розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні; розвивати в учнів бажання брати посильну участь у допомозі і підтримці захисників Вітчизни; формувати активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної Української держави та захисту її кордонів.
Хід  уроку

І. Організація класу.
1. Налаштування на урок.
Вересень тихо заглянув в віконце,
Ніжно, привітно всміхнулося сонце.
Вітер безшумно гойдає віти,
Тихо за парти сідають діти.
2. Мотиваційний аспект.
Учень    На землі великій є одна країна
                        Гарна, неповторна, красна, як калина.
                        І живуть тут люди добрі, працьовиті.
                        І скажу, до речі, ще й талановиті.

Учень    Землю засівають і пісень співають,
                        На бандурі грають і вірші складають
                        Про ліси і гори, і про синє море,
                        Про людей і квіти...

Учитель          То скажіть же, діти,
                        Що це за країна?
Учні  (хором) Це наша славна Україна!

Учитель.  Про що ми будемо розмовляти на уроці?
А щоб знати це напевно, прочитаємо вірш, перші букви якого підкажуть нам  правильну відповідь.
                                  У всіх людей одна святиня.
                                  Куди не глянь, де не спитай.
                                  Рідніша їм своя пустиня,
                                  Аніж чужий в пустині рай.
Їм красить все їх рідний край.
                                  Нема без кореня рослини,
                                  А нас, людей, - без Батьківщини.

ІІ. Оголошення теми уроку.
- Сьогодні ми здійснимо уявну подорож по нашій Україні, більше дізнаємося про рідну землю, ознайомимося з відомими містами України
                                         Відеоролик про Україну
Конкурс «Мовознавство для допитливих»:
Завдання: Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:
у Києві – (киянин);
у Кіровограді – (кіровоградець);
у Харкові –(харків’янин);
у Львові – (львів’янин);
у Сумах – (сумчанин);
у Донбасі – (донбасівець);
в Одесі – (одесит);
у Чернівцях – (чернівчанин);
у Чернігові – (чернігівець);
у Полтаві – (полтавчанин).

Вчитель. Ми живемо у найкращій країні на Землі: із зеленими лісами і гаями, блакитними ріками і озерами, щедрими полями і садами. Ми любимо свою  мелодійну мову, пісні, народні традиції, пишаємось своєю історією.  
Але в нашу країну прийшла біда. Анексовано Крим, палає війна на сході України, в якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується у цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ. Вчорашні студенти, програмісти, фермери, інженери стали на захист України і нашого майбутнього
Учитель. Минулого року ми всі дізнались всю суть таких понять, як «сепаратизм» і «тероризм». (Вчитель звертається до дітей: Хто може розкрити згадані поняття? (Діти відповідають). Але ми також зрозуміли, що хоч ворог і сильний і підступний, вдається до інформаційної війни, забороненої зброї, армії, якої нібито нема, але не нездоланний. І протиставити йому ми можемо свою згуртованість, а ще що? (Діти підказують: єдність, національний дух, патріотизм, організованість, правду, ми захищаємо свою землю, свою країну).
Демонструється відео чи аудіозапис пісні у виконанні Тіни Кароль «Україна – це ти».

Учитель. Ще довго болітимуть рани солдат, не швидко загояться і душевні рани. Щодня їм доводиться вступати з ворогом у бій, ризикуючи життям заради нас з вами, кожен раз думаючи про нас, про те, як ми живемо, як раніше вони жили самі. Деякі наші проблеми здаються їм неважливими, дрібʼязковими, смішними. Кіборг Вадим Вовк, який захищав Донецький аеропорт, написав пронизливий вірш-звертання до нас, українців:
Я прийду з війни і гляну в очі
Тому, хто каже, що жити не хоче.
Кому набридла робота, нудне телебачення,
Розповім трішки, що бачив я...
Кому надто зимно вночі, сильна спека днем,
Чекали задовго таксі, змокли під дощем,
Як ми боялись заснути, навіть на мить,
Від пострілів "градів", ще й гроза гримить.
Та ми звикли спати під шум мінометів,
Чергували, щоб інші "дрімнули"... не в наметі...
Ми спали, там, брате, у ямах холодних,
Де гріють лиш мрії і туга за домом.
Бувало, що пили воду з калюж,
Вечеря для десятка – один підсмажений вуж.
В нас не було простуд, а може й були.
Ніхто і ніколи про це не говорив.
Найстрашніше, до чого там звикаєш,
Це, що кожного дня когось втрачаєш.
І не знаєш... може завтра ТИ...
Але ми вже звикли... Змогли... Змогли...
Ми не герої, як ви говорите...
Ми тут, бо ВИ там маєте жити у спокої,
Ми тут, бо так само хочемо миру…
І навіть, коли я лежу в окопі,
Ніколи не думаю про могилу...
Я мрію про дім, про роботу, сім'ю,
Як же хочу скинути з себе броню...
Допоможи, полюби життя,
Там де мир, там – щастя.
Не шукай собі зла.

         Учитель. Нам дуже важливо підтримати наших захисників. Перед вами блакитно-жовті сердечка, і кожен з вас нехай напише щирі побажання, свої думки для тих, хто воює заради нас.
(Діти підписують листівки). Звучить пісня «Повертайся живим».

З розвитком суспільства до людей прийшло розуміння, що Земля не є надто великою, вона – наш спільний дім, де всі люди –  сусіди. А з сусідами треба знаходити спільну мову. У безмежному просторі різноманітних культур, релігій, думок, ідей, що належать людям різних країн на планеті, на допомогу з’явилася толерантності.
Висновок: Толерантність вміння жити з іншими людьми та іншими ідеями в мирі та злагоді.

Колективний проект «Сонечко» (учні називають та  прикріплюють записані на листочках слова, формуючи проміні сонечка)
Вчитель: Я пропоную вам дати характеристику людині, яка на вашу думку має якості толерантної особистості.
У кожного на столах є конверти з різними якостями людини. Виберіть приклади  які відповідають людині з толерантним відношенням.

Конверт: злорадство, егоїзм, конфлікт, доброта, повага, розуміння, співчуття, лояльність, тактовність, гнів, грубість, милосердя, благосклонність,  скупість,  надійність, заздрість, миролюбство, безпечність, прощення,  повага,  оригінальність, діалог, конфлікт, підтримка, співробітництво, ефектність,  брехня, згода,  доброта, безвідповідальність.
Питання до учнів:
Чи всі ми маємо якості, що зображені на «сонечку»?
Чи всі ми спокійно можемо вислухати один одного?
Підтримати в важку хвилину, зрозуміти не схожих на нас людей, вирішити конфлікти мирним шляхом?
Можливо ми можемо змінити себе? Зможемо виховати в себе ті якості, про які сьогодні йде мова? Як ми можемо це зробити?
Висновок: Толерантна людина вміє дослухатися до інших, вміє уживатися в колективі, розуміє і визнає, що у кожної людини є право на свою власну думку.

Творча робота «Толерантний мир»
Вчитель: У всіх людей одна спільна мета – жити в добрі та злагоді, зробити життя в Країні кращим. Якщо ти успішний - допоможи іншому, якщо ти щасливий - зроби щасливим когось поруч, будь щирим у своїх діях.
Внесок учнів:
1-й учень. Мир – це перша та необхідна умова для повноцінного дитинства. Немає більш несумісних понять, ніж війна та діти. І немає благороднішої мети у людства, ніж захистити дітей і всіх людей на Землі від війн і конфліктів.
2-й учень. За останні 5 тисяч років на планеті відбулося 14 тисяч війн, у яких загинуло майже 5 мільярдів чоловік. Після Другої світової війни у 70 країнах відбулося 130 збройних конфліктів і «малих» війн, у яких загинуло 20 млн. чоловік. За всю історію свого існування людство жило в мирі лише кілька десятків років.
3-й учень. Історичні факти війн такі: стародавній світ – Троянська війна, після викрадення Єлени ахейці розпочали війну з троянцями, щоб повернути дружину своєму царю.
Середньовіччя – війни  виникали на релігійній підставі. Хрестові походи підняли Європу на війну проти іновірців-мусульман, за визволення гроба Господнього в Єрусалимі і продовжувались майже 200 років. Ці походи забрали життя сотень тисяч людей  та принесли колосальні збитки.
4-й учень. Друга світова війна – Гітлер вважав арійську расу кращу за інші. Основний план Гітлера полягав у тому, щоб встановити панування над усім світом, перетворивши населення інших країн на рабів. Для світу це стало трагедією й призвело до смерті десятки мільйонів людей.

ІV. Підведення підсумків виховної години.

Питання до учнів: Що зазвичай бажають люди одне одному, вітаючи зі святами?         (Щастя, благополуччя, добра, миру).
Учитель: Так, про це мріє кожен. Але щоб зберегти мир на нашій планеті, в нашій країні, примножити добро і домогтися добробуту для всіх, потрібно навчитися розуміти один одного, приймати один одного такими, якими ми є, поважати культуру і внутрішній світ інших.

Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина.
Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш
патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.
Патріотична пісня про Україну у виконанні українських співаків

Комментариев нет:

Отправить комментарий