пятница, 20 ноября 2015 г.

Клас: 10
Тема уроку:  Причини, привід та початок Першої світової війни


Мета уроку: 
·        ознайомити учнів з причинами Першої світової війни, її характерними особливостями порівняно з попередніми війнами;
·        розвивати вміння учнів аналізувати та робити висновки щодо події за допомогою відеоматеріалу;
·        формувати особистісний компонент соціальної компетентності;
·        виховувати інтерес до вивчення історії як науки про минуле людства.
Завдання уроку:
1. Пояснювати причини та обставини розв’язання Першої світової війни.
2. Використовуючи карти, аналізувати плани воюючих держав та їх втілення в перші місяці війни.
3. Розуміти та застосовувати терміни «агресія», «анексія», «військовий союз».
4. Характеризувати настрої в суспільній свідомості різних соціальних верств на початковому етапі війни.
5. Висловлювати свою думку щодо можливості використання війни як засобу вирішення міжнародних конфліктів.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення: урок – відеолекторій.
Обладнання: мультимедійний екран, відеоролики « Перша світова війна: причини, привід»

                                           Хід уроку
1.Організаційний момент
Перевірка готовності дітей до уроку та їхнього емоційного стану.
Вправа « Смайлик», учням роздаються смайлики з різними піктограмами.
 




Намалюйте на них зображення з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок.
2.Мотивація навчальної діяльності
- Вправа « Асоціативний кущ» ( які асоціації у вас викликає поняття «війна»
- Слово вчителя:
Прослухавши текст, провести паралель між його змістом та темою уроку
  Ми  звернемось до «Пригод бравого солдата Швейка» чеського письменника Ярослава Гашека: (Учитель зачитує уривок з твору)
«Молоденький солдат искренне вздохнул. Ему жалко стало своей молодой жизни. Зачем он только родился в этот дурацкий век? Чтобы его зарезали, как корову на бойне? И к чему все это?
Один из солдат, по профессии учитель, как бы прочитав его мысли, заметил:
- Некоторые ученые объясняют войну  пятнами на солнце. Как только появится этакое пятно, всегда на земле происходит что-нибудь страшное… Взятие Карфагена…
- Пятна на Солнце действительно имеют большое значение, - вмешался Швейк. – Однажды появилось на солнце пятно, и в тот же самый день меня избили в трактире «У Банзетов», в Нуслях. С той поры, перед тем как куда-нибудь пойти, я смотрю в газету – не появилось ли опять какое-нибудь пятно. Но стоит появиться пятну – «прощаюсь, ангел мой, с тобою», никуда я не хожу и пережидаю. Когда вулкан Монпеле уничтожил целый остров Мартинику, один профессор написал в «Национальной политике», что давно уже предупреждал читателей о большом пятне на Солнце. А «Национальная политика» во-время не была доставлена на этот остров. Вот они и загремели там!»
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1.Вправа «Мозковий штурм»
Використовуючи знання з курсу всесвітньої історії за 9 клас, пригадайте передумови та причини утворення в Європі наприкінці XIX — на поч. XX ст. «Союзу трьох імператорів», Троїстого союзу та Антанти.
3.2.Колективна робота за запитанням
Запитання учням: чому в Європі склалася саме така розстановка сил?
.
діаграма
4. Визначення теми уроку учнями, озвучення очікуваних результатів
Співбесіда з учнями. Оголошення теми уроку та завдань.
5. Вивчення нового матеріалу
5.1. Причини і привід до війни
-Відеолекторій про розстановку сил перед війною.
( перегляд відеофільму     «ПЕРВАЯ МИРОВАЯ ВОЙНА») .
- Метод «  ПРЕС» ( висновок з переглянутого матеріалу)
-Розповідь учителя.
Безпосередній привід
 Безпосереднім приводом до війни стало вбивство в Сараєво, 28 червня 1914 року «сербським террористом» Гаврило Принципом, майбутнього спадкоємця австрійського престолів герцога Фердинанда. Австро-Угорська імперія, відразу пред'явила Сербії ультиматум, вимагаючи допустити австрійську поліцію для розслідування злочину. Натомість сербська влада виразила неготовність допустити  іноземну поліцію до розслідування. 23 липня був виставлений ще один ультиматум Сербії з вимогами, настільки радикальними, що він був відкинутий. Сербська держава, надіючись на підтримку Росії, розпочала мобілізацію військ.  Австро-Угорщина розірвала дипломатичні відносини з Белградом і  28 липня оголосила Сербії війну.
Фото телеграми 1914 року. телеграма

Ця подія викликала ряд наступних подій. Війна, що назрівала 35 років, стала реальною загрозою. 28 липня Австро-Угорщина оголосила війну Сербії. 1 серпня Німеччина оголосила війну Росії, а 3 серпня союзниці Росії — Франції. 4 серпня, коли німці вторглися на своєму шляху до Парижа в нейтральну Бельгію, Велика Британія оголосила війну Німеччині.
-Закріплення набутих знань
Вправа « Якби,….то….»
Чи можна було уникнути Першої світової війни, якби…..
5.2. Початок війни між державами Антанти та німецьким блоком
Самостійна робота учнів з підручником. Опрацювати матеріал пункту 2 (с. 11 підручника).Формування понять «агресія», «нейтралітет».
Робота в групах. Учні обговорюють запитання: чому, на вашу думку, локальний австро-сербсь-кий конфлікт переріс у світову війну?
5.3. Стратегічні плани противників .Територіальні зазіхання
Робота з підручником. (Прочитавши, текст підручника визначити знайому інформацію та ту, яка стала новою).
Вправа « Подвійні нотатки»
Вправа « Взаємонавчання».
Бесіда з учнями за запитаннями:
1. Про що вас спонукав замислитись текст?
2. Які стратегічні плани мали противники напередодні війни?
3. Які висновки можна зробити, зіставляючи сили воюючих держав?
ВІДЕО «ХХ століття воен», серія 1 част 1

6. Узагальнення та систематизація знань

Вправа « Інтерв′ю».

1. Назвіть головних учасників Першої світової війни.

2. Які вони мали стратегічні плани у війні?

3. Назвіть 3 причини Першої світової війни.

4. Що стало приводом до Першої світової війни? 
Самооцінювання учнів шляхом  заповнення картки  « Я- знавець історії»
Картка самооцінки.
1. Участь в обговоренні проблемного питання – 2 б.
2. Висновки після перегляду відеоматеріалу – 2 б.
3. Робота з підручником. Вправа « Подвійні нотатки» - 3 б.
4. Взаємонавчання – 3 б.
5. Участь в інтерв‘ю – 2 б.
7. Домашнє завдання ( за вибором)

1. Опрацювати матеріал підручника
, поставити за текстом запитання, які розкривають причини Першої світової війни.

2. Написати статтю – твір у науковому стилі  « Початок  Першої світової війни».

Комментариев нет:

Отправить комментарий