суббота, 7 ноября 2015 г.

Тема: Історична гра « 700 верст історії»

Мета: формувати в учнів уявлення про країну; розширити й поглибити поняття « Я – громадянин України», розвивати мовлення учнів, їхній світогляд, пізнавальний інтерес до історії свого народу, своєї країни; виховувати повагу до української культури, почуття гордості за свою Батьківщину, патріотизм, людяність, любов і повагу до Батьківщини – України.
Обладнання: стіннівки « Україна – це ми», « Героям Слава!», карта України, пазли, прислів’я,грамзаписи  пісень про Україну.
                                                   Хід заходу.
Вступна частина.
Учень 1.
На землі великій є одна країна
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Учень 2.
Землю засівають і пісень співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти…..
Вчитель.
То скажіть же, діти, що це за країна……..( Україна)
Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща в світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.
Сьогодні ми поведемо розмову про землю, найдорожчу серцю кожної людини, про Батьківщину.
І перевіримо чи знаємо ми про неї все, а чи є загадки, які нами ще не розгадані.
Учень 1.
Сьогодні знову свято в нас,
Гостей прийшло багато,
Ми раді привітати вас
І гру свою почати.
Учень 2.
Це буде історична гра,
Насичена, кипуча,
Після уроків дітвора
Стає смішна і балакуча.
Учень 1.
Ми враз залишили книжки,
Забули свої ранці,
І будемо змагатись ми
 і в розумі, і в танцях.
Учень 2.
Нам доведеться працювати,
Не так як на уроці,
 А ніби нас прийшли знімать
Телеканали моцні.
Вчитель.
Ведучою в цікавій грі
Дозвольте все ж побуть мені.
Гра наша називатиметься « 700 верст історії». Учасникам доведеться пройти 7 випробувань, кожне з яких варте 100 верст шляху і потребує багато знань та умінь. Виграє та команда, яка буде більш ерудована та кмітливіша.
Отож, запрошуємо команди зайняти своє місце. Представлення команд ( назва та девіз) Розпочинаємо гру, яка присвячена темі « Україна – це ми».
МЕЛОДІЯ ПІСНІ             К. Бужинської « Україна – це ми»
Основна частина.
Перший конкурс « Народ скаже, як завяже»
В цьому конкурсі вам потрібно зєднати початок прислів’я з його кінцем. Переможе та команда, яка швидше та правильно складе ці прислів’я.
Хліб – сіль їж, ……( а правду ріж ).
Слово не горобець,…( вилетить не спіймаєш).
Любов до Батьківщини не можлива… ( без любові до рідного краю).
У дитини заболить пальчик, ююю( а в матері серце).
Гостре словечко… ( коле сердечко).
Хочеш їсти калачі,… ( не сиди на печі).
Вчитель.
Шановні гравці! Ви відмінно справились з першим завданням. А зараз, поки журі підраховує результати цього конкурсу, я пропоную вам відгадати пісню і отримати додатковий бал. ( Ірина Федишин – Лише у нас на Україні).
Другий конкурс « Пісенний»
Вчитель.
Наведіть приклади пісень, де б оспівувалась наша Україна. Заспівайте ту, яка більше всього до вподоби.
Третій конкурс « Поетична розминка»
Вчитель.
А зараз ми перевіримо ваші поеичні здібності. Я пропоную скласти вірші із використанням запропонованих слів. Прошу капітанів команд підійти та обрати рими.
1.     Козаки, султану, дали, прочуханів.
2.     Булава, трава, урок, шок.
Можливі варіанти.
Я розмовляю так, як козаки
Писали лист турецькому султану,
Але батьки, не знаючи історії дали
Мені за це добрячого прочухану.

На тій сторінці де гетьманська булава,
У книжці в мене проросла трава.
Її не відкривав я вже 16-й урок,
Як вчителька побачить – обоє будемо  мати шок!.    
Четвертий конкурс «Культурна спадщина народу».
Вчитель.
Людина будує свій дім, насаджує сад, вишиває, малює, створює пісню.
Усе що протягом поколінь створили люди: храми і дороги, міста і парки, твори мистецтва і архітектури, книжки, - усе це і є культурною спадщиною народу.
Шановні гравці! Пропоную вам із пазлів скласти малюнок, на якому зображено частину історії нашої держави. Ви повинні згадати назву споруди та місто, де вона розташована. Подумайте , яку цікаву інформацію ви ще можете нам повідомити.( Наприклад фортеця у Камянець – Подільському та Києво – Печерська лавра в Києві). Поки журі підрахує бали за 4 конкурси я пропоную вам   переглянути  Відеоролик « 7 чудес України».
Пятий конкурс « Ріки України»
Вчитель.
Командам необхідно назвати  найбільші річки України.
Поки команди працюють я пропоную гру з глядачами.
1.     Подивіться уважно на прізвища правителів України та назвіть їх в хронологічному порядку. Кравчук,Ярослав, Кий, Петлюра, Розумовський, Мазепа, Хмельницький, Ольга, Володимир, Полуботок, Святослав, Грушевський.
2.     Приз отримує той, хто назве сучасні назви цих міст. Катеринослав,, Ворошиловоград, Кафа, Сталіно, Проскурів, Олександрівськ, Юзівка, Січеслав.
Шостий конкурс « Далі..далі..далі»
Вчитель.
Питання для команди 1
1.     На честь кого названо Київ?
2.     Як називається найбільша річка України?
3.     Назвіть моря України?
4.     Назвіть найкращих співучих птахів України.
5.     Який птах не висиджує своїх пташенят?
6.     Зимові свята в Україні.
7.     Батько вашого діда?
8.     Що являє собою герб України?
9.     Гори України.
Питання команди 2.
1.     Сестра Кия.
2.     Море в яке впадає Дніпро.
3.     Звір який впадає в спячку.
4.     Хто така тітка?
5.     Ким ви доводитесь своїм дідусям?
6.     Які пісні діти виконували навесні?
7.     Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам?
8.     Які кольори державного прапора України?
9.     Область, в якій ми проживаємоВчитель. Поки журі підведе підсумки двох конкурсів я пропоную вам переглянути модний показ – Парад історичних моделей від Адами і Єви до сучасних представників модного світу.
Сьомий конкурс « Моя України»
Вчитель. Пропоную вам дати відповіді на запитання. Хто першим підніме зелених колір світлофорчика той відповідає першим на запитання.
Яку місто є столицею нашої держави? Київ
Назвіть державні символи України?
Який кущ вважають народним символом?
Яка мова в країні є державною?Державний герб України – це…
Якого кольору державний прапор України?
Урочиста пісня нашої держави?
Найвищі гори України?
Кого в родині називають берегинею?
Що матері дарують своїм дітям на щастя, долю, виряджаючи в дорогу?
З чим українці зустрічають гостей?
Без чого не обходиться жодне свято Великодня?
Як називається символ, який українки одягають на голову?
Яка улюблена справа українців?
Яка їжа є головною на Святий вечір?
Дерево яке оспіване  у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил?
Яке народне свято відзначають взимку, 7 січня?
Вчитель. Дякую всім за відповіді. Шановне журі підрахує бали., А ми з вами  повернемося до подій які відбувають в Україні зараз. Ми живемо у найкращій країні на Землі: із зеленими лісами і гаями, блакитними ріками і озерами, щедрими полями і садами. Ми любимо свою  мелодійну мову, пісні, народні традиції, пишаємось своєю історією.  
Але в нашу країну прийшла біда. Анексовано Крим, палає війна на сході України, в якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується у цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ. Вчорашні студенти, програмісти, фермери, інженери стали на захист України і нашого майбутнього. Минулого року ми всі дізнались всю суть таких понять, як «сепаратизм» і «тероризм». (Вчитель звертається до дітей: Хто може розкрити згадані поняття? (Діти відповідають). Але ми також зрозуміли, що хоч ворог і сильний і підступний, вдається до інформаційної війни, забороненої зброї, армії, якої нібито нема, але не нездоланний. І протиставити йому ми можемо свою згуртованість, а ще що? (Діти підказують: єдність, національний дух, патріотизм, організованість, правду, ми захищаємо свою землю, свою країну).
Демонструється відео чи аудіозапис пісні у виконанні Тіни Кароль «Україна – це ти».

Учитель. Ще довго болітимуть рани солдат, не швидко загояться і душевні рани. Щодня їм доводиться вступати з ворогом у бій, ризикуючи життям заради нас з вами, кожен раз думаючи про нас, про те, як ми живемо, як раніше вони жили самі. Деякі наші проблеми здаються їм неважливими, дрібʼязковими, смішними. Кіборг Вадим Вовк, який захищав Донецький аеропорт, написав пронизливий вірш-звертання до нас, українців:
Я прийду з війни і гляну в очі
Тому, хто каже, що жити не хоче.
Кому набридла робота, нудне телебачення,
Розповім трішки, що бачив я...
Кому надто зимно вночі, сильна спека днем,
Чекали задовго таксі, змокли під дощем,
Як ми боялись заснути, навіть на мить,
Від пострілів "градів", ще й гроза гримить.
Та ми звикли спати під шум мінометів,
Чергували, щоб інші "дрімнули"... не в наметі...
Ми спали, там, брате, у ямах холодних,
Де гріють лиш мрії і туга за домом.
Бувало, що пили воду з калюж,
Вечеря для десятка – один підсмажений вуж.
В нас не було простуд, а може й були.
Ніхто і ніколи про це не говорив.
Найстрашніше, до чого там звикаєш,
Це, що кожного дня когось втрачаєш.
І не знаєш... може завтра ТИ...
Але ми вже звикли... Змогли... Змогли...
Ми не герої, як ви говорите...
Ми тут, бо ВИ там маєте жити у спокої,
Ми тут, бо так само хочемо миру…
І навіть, коли я лежу в окопі,
Ніколи не думаю про могилу...
Я мрію про дім, про роботу, сім'ю,
Як же хочу скинути з себе броню...
Допоможи, полюби життя,
Там де мир, там – щастя.
Не шукай собі зла.

          
Вчитель. Нам дуже важливо підтримувати  наших земляків в такий нелегкий час і пам’ятати що ми – українці і являємося патріотами своєї держави і ніколи не дамо її знищити. (Діти підписують листівки). Звучить пісня «Повертайся живим».
ІІІ . Заключний етап.
Вчитель.
Ось і підійшла до кінця наша зустріч. Сьогодні ми з вами пригадали українські звичаї та традиції, символи держави. Бо знати і пам’ятати це потрібно.Через хвилину ми дізнаємося переможця конкурсу і закінчити мені хотілося б словами
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.

Комментариев нет:

Отправить комментарий