Тема. Які
назви в моєму рідному місті бережуть пам’ять про події минулого
Мета:
·
вчити використовувати
набуті знання для дослідження історії
рідного краю;
·
розвивати творчі здібності
учнів, вміння використовувати
мультимедійні презентації як джерело вивчення історії;
·
формувати діяльнісний
компонент соціальної компетентності
учнів;
·
виховувати у дітей любов до
краю, де народились та проживають.
Тип
уроку: урок
формування вмінь і навичок
Форма:урок – практичне
заняття
Обладнання: мультимедійний екран,
презентації «Вулиці рідного міста» ,карта м. Первомайська. відеоролик « Історія
міста Первомайська»
Основні поняття: рідний край.
Очікувані результати: розширення початкових
навичок дослідницької роботи про історію
рідного краю; розвиток вмінь використовувати додаткові джерела знань для
вивчення історії, формування морально-ціннісного та діяльнісного компонента соціальної
компетентності.
Хід уроку
1.Організаційний
момент.
Психонастанова на позитивний емоційний стан учнів.
Вправа «Ти – мені, я – тобі»
2.
Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Незакінчене речення» (завдання для учнів:
продумати та висловити особисті версії щодо закінчення речення «Історію рідного
краю потрібно знати, щоб…»)
3.Актуалізація
опорних знань:
3.1.Вправа
«Асоціативний кущ» (після обговорення в парах, озвучити асоціації до поняття
«рідний край»);
3.2. Робота з епіграфом «Та
земля мила, де мати родила»
(Прочитайте
епіграф до уроку, який я вам пропоную. Поясніть, як ви
розумієте зміст слів. Який епіграф хотіли б запропонувати
ви?)
4.Визначення теми уроку учнями,
озвучення очікуваних результатів.
Співбесіда з учнями. Оголошення теми уроку та завдань.
Запис на дошці: «Завдання уроку»
·
знати історико-географічну
назву рідного міста та його основних вулиць;
·
вміти відшукувати необхідну
інформацію в додаткових джерелах;
·
цінувати ситуацію
співпраці, взаєморозуміння, поваги.
5.Вивчення нового матеріалу :
5.1. Поетична хвилинка. Учитель зачитує учням власний вірш про рідне місто.
Первомайськ
– на Бузі
– гарне місто
Все
тут до ладу і
все – моє!!!
Всі куточки мого міста знаю
Рідний край ціную і кохаю.
Сади над Бугом розквітають,
Річки з усіх кінців течуть -
Мости куточки ці єднають,
Неначе вказують нам путь.
Дороги всі ведуть у центр,
Там парк, майдан і стадіон.
І кожен первомаєць вам розкаже
Про Ольвіополь, Голту, Богополь.
А ще покаже Бузькі вам пороги,
На вулицю Коротченка дорогу.
Згущеним молоком вас пригостить,
На « Дизельмаш» вас радо запросить.
Ну що, шановні, екскурс я кінчаю.
Вам всім здоров’я я бажаю.
Як будете у Миколаївських краях,
Чекаю вас на Бузьких берегах.
5.2. Подорож історичними стежками Первомайська. (Учні
об’єднуються у малі групи.Завдання для груп : переглянути відеоматеріал про
історію міста Первомайська та виконати завдання відповідно до інформаційної
картки. )
Зміст завдань інформаційної картки:
1)
Вкажіть назву населеного пункту.
2)
Назвіть його розташування на карті України.
3)
У якому році/столітті було засновано місто?
4)
Від якого слова походить назва населеного пункту?
5)
Чи змінювалася його назва? Коли це відбулося, і з
чим пов’язано?
6)
Чи змінювався статус населеного пункту? Із чим це було пов’язано?
(Заслуховування інформації відповідно до завдань
інформаційної картки. Обмін думками з приводу перейменування міста
Первомайська, обґрунтування пропозиції, відперегляду відеоматеріалів, . )
5.3. Презентація дослідницьких проектів, над якими учні
працювали вдома, отримавши завдання випереджального характеру «Історія вулиць
міста Первомайська».
Завдання І групи – в. Грушевського
ІІ групи – в. Шевченка
ІІІ групи – в. Одеська
ІV групи – в. Київська
5.4. Обмін
враженнями та думками з приводу перегляду виставки учнівських малюнків на тему
«Моя рідна вулиця». Заслуховування
індивідуальних повідомлень про назву вулиці, де проживає учень (
випереджальне творче завдання, яке
виконували учні за власним вибором)
6. Систематизація й узагальнення знань
та вмінь на перетворюючому і творчому рівнях:
6.1. Завдання для учнів:
Заповнити картку « Резюме уроку», зачитати (за бажанням)
перед класом.
6.2. Релаксація. Бесіда «Мої відчуття від уроку». Учитель
ділиться з учнями своїми враженнями, зачитує вірш про вулицю, де проживає
особисто:
Є непримітні вулиці,
Є вулиці вузесенькі,
Скажімо, Тиха вулиця
Та вулиця Нова.
А ближча до душі мені
Напевно, Шовковична,
Бо у районі тому
Живе моя сім’я.
7.Контрольно-оцінний
етап. Заповнення учнями карток самооцінки.
Картка самооцінки учня ( учениці) 5 класу…………….
Етапи оцінювання
|
Оцінка
|
Самооцінка
|
Дослідницька робота
|
2 б.
|
|
Робота в групі
|
2 б.
|
|
Випереджальне домашнє завдання
|
2б.
|
|
Підготовка малюнків
|
2б.
|
|
Участь у підготовці презентації
|
2б.
|
|
Резюме уроку
|
2б.
|
|
8.Iнструктаж щодо виконання
домашнього завдання:
За вибором учнів:
·
написати міні- твір на тему «Мій
край — моя гордість».
·
підібрати прислів’я про
рідний край
Комментариев нет:
Отправить комментарий