пятница, 20 ноября 2015 г.

Клас: 5
Тема. Які назви в моєму рідному місті бережуть пам’ять про події минулого


Мета:
·       вчити використовувати набуті знання  для дослідження історії рідного краю;
·       розвивати творчі здібності учнів,  вміння використовувати мультимедійні презентації як джерело вивчення історії;
·       формувати діяльнісний компонент соціальної  компетентності учнів;
·       виховувати у дітей любов до краю, де народились та проживають.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Форма:урок – практичне заняття
Обладнання:мультимедійний екран, презентації «Вулиці рідного міста» ,карта м. Первомайська. відеоролик « Історія міста Первомайська»
Основні поняття:рідний край.
Очікувані результати:розширення початкових навичок  дослідницької роботи про історію рідного краю; розвиток вмінь використовувати додаткові джерела знань для вивчення історії, формування морально-ціннісного та діяльнісного компонента соціальної компетентності. 

Хід уроку
1.Організаційний момент.
Психонастанова на позитивний емоційний стан учнів.
Вправа «Ти – мені, я – тобі»

2. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Незакінчене речення» (завдання для учнів: продумати та висловити особисті версії щодо закінчення речення «Історію рідного краю потрібно знати, щоб…»)

3.Актуалізація опорних знань:
    3.1.Вправа «Асоціативний кущ» (після обговорення в парах, озвучити асоціації до поняття «рідний край»);
    3.2. Робота з епіграфом «Та земля мила, де мати родила»
(Прочитайте епіграф до уроку, який я вам пропоную. Поясніть, як ви розумієте зміст слів. Який епіграф хотіли б запропонувати ви?)

4.Визначення  теми уроку учнями, озвучення очікуваних результатів.
Співбесіда з учнями. Оголошення теми уроку та завдань.
Запис на дошці: «Завдання уроку»
·       знати історико-географічну назву рідного міста та його основних вулиць;
·       вміти відшукувати необхідну інформацію в додаткових джерелах;
·       цінувати ситуацію співпраці, взаєморозуміння, поваги.

5.Вивчення нового матеріалу :
      5.1. Поетична хвилинка. Учитель зачитує учням власний вірш про рідне місто.
Первомайськ – на Бузі – гарне місто
Все тут до ладу і все – моє!!!
Всі куточки мого міста знаю
Рідний край ціную і кохаю.
Сади над Бугом розквітають,
Річки з усіх кінців течуть -
Мости куточки ці єднають,
Неначе вказують нам путь.
Дороги всі ведуть у центр,
Там парк, майдан і стадіон.
І кожен первомаєць вам розкаже
Про Ольвіополь, Голту, Богополь.
А ще покаже Бузькі вам пороги,
На вулицю Коротченка дорогу.
Згущеним молоком вас пригостить,
На « Дизельмаш» вас радо запросить.
Ну що, шановні, екскурс я кінчаю.
Вам всім здоров’я я бажаю.
Як будете у Миколаївських краях,
Чекаю вас на Бузьких берегах.

5.2. Подорож історичними стежками Первомайська. (Учні об’єднуються у малі групи.Завдання для груп : переглянути відеоматеріал про історію міста Первомайська та виконати завдання відповідно до інформаційної картки. )
Зміст завдань інформаційної картки:
1)  Вкажіть назву населеного пункту.
2)  Назвіть його розташування на карті України.
3)  У якому році/столітті було засновано місто?
4)  Від якого слова походить назва населеного пункту?
5)  Чи змінювалася його назва? Коли це відбулося, і з чим пов’я­зано?
6)  Чи змінювався статус населеного пункту? Із чим це було пов’язано?

(Заслуховування інформації відповідно до завдань інформаційної картки. Обмін думками з приводу перейменування міста Первомайська, обґрунтування пропозиції, відперегляду відеоматеріалів, . )

5.3. Презентація дослідницьких проектів, над якими учні працювали вдома, отримавши завдання випереджального характеру «Історія вулиць міста Первомайська».
Завдання І групи – в. Грушевського
                  ІІ групи – в. Шевченка
                  ІІІ групи – в. Одеська
                  ІV групи – в. Київська

5.4.  Обмін враженнями та думками з приводу перегляду виставки учнівських малюнків на тему «Моя рідна вулиця». Заслуховування  індивідуальних повідомлень про назву вулиці, де проживає учень ( випереджальне  творче завдання, яке виконували учні за власним вибором)


6. Систематизація й узагальнення  знань та вмінь на перетворюючому і творчому рівнях:
6.1. Завдання для учнів:
Заповнити картку « Резюме уроку», зачитати (за бажанням) перед класом.
6.2. Релаксація. Бесіда «Мої відчуття від уроку». Учитель ділиться з учнями своїми враженнями, зачитує вірш про вулицю, де проживає особисто:
Є непримітні вулиці,
Є вулиці вузесенькі,
Скажімо, Тиха вулиця
Та вулиця Нова.
А ближча до душі мені
Напевно, Шовковична,
Бо у районі тому
Живе моя сім’я.          

7.Контрольно-оцінний етап. Заповнення учнями карток самооцінки.

Картка самооцінки учня ( учениці) 5 класу…………….
Етапи оцінювання
Оцінка
Самооцінка
Дослідницька робота
2 б.

Робота в групі
2 б.

Випереджальне домашнє завдання
2б.

Підготовка малюнків
2б.

Участь у підготовці презентації
2б.

Резюме уроку
2б.


 8.Iнструктаж щодо виконання домашнього завдання:
За вибором учнів:
·       написати міні- твір на тему «Мій край — моя гордість».
·       підібрати прислів’я про рідний край



Комментариев нет:

Отправить комментарий