суббота, 7 ноября 2015 г.

Тема:  Мистецтво епохи Відродження.( 8 клас)

Мета: ознайомити учнів з основними принципами епохи Відродження, дати уявлення про творчість італійських майстрів того часу; розвивати вміння учнів працювати в групах, користуватися  додатковою літературою, готувати доповіді і повідомлення; сприяти духовному вихованню учнів, розвиткові зацікавлення шедеврами світового мистецтва.
Обладнання: портрети митців епохи Відродження, репродукції картин Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаеля, фонозапис сонети № 22 В. Шекспіра, підручник, роздатковий матеріал                                                           
Тип уроку : урок засвоєння нового матеріалу з елементами лабораторно – практичної роботи.

                                             Хід уроку
І. Організаційний момент.
Знайомство з учнями, створення психологічного настрою, емоційної насиченості пізнавальної діяльності учнів.
«Кожен день починай з радістю, а закінчуй миром»- за таким принципом я б хотіла щоб пройшла наша з вами зустріч.
                                        
                                       уміння                                  пізнання                                                                                                                                                                                

                                     старання                           інтерес
хвала
щоб кожному з вас наше сонечко подарувало якомога більше промінчиків.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Давайте пригадаємо, що ви знаєте про мистецтво? Для чого потрібне мистецтво?(кожна група по одному твердженню).
Мистецтво – це велика таємниця, яку розгадують усі наступні покоління…є багато спільного у творчості митців, яким захоплюється людство ось уже понад 500 років. І відповідь на питання Чому? стане результатом нашого уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Послухайте притчу і подумайте, що символізує собою фенікс і чому обрано таку тему уроку.
 « Пролітаючи високо над безкрайньою пустелею, Фенікс помітив далеке вогнище на біваку. Він зрозумів що настав час великого життєвого випробування і йому належить підкоритися долі.
  Фенікс був найбільшим та найпрекраснішим із земних орлів. Він велично ширяв у нічному небі на могутніх крилах, а потім широкими крилами опустився на землю. Над самим вогнищем птах відчув, як полум’я жадібно ухопилося за його пір’я й обпалило лапи. Перемагаючи біль та залишаючись вірним своєму обов’язку, Фенікс безстрашно кинувся у вогонь.
 Вогнище згасло. Та з попелу став пробиватися язичок блакитного пломеню, що тріпотів і впевнено піднімався вгору, наче у нього були крила. Це з попелу відроджувався Фенікс, щоб знову прожити 500 років у небі.»
 Ця притча належить перу творця епохи Відродження, вченому, художнику, інженеру, архітектору, скульптору, поетові Леонардо да Вінчі, який, як і його сучасники, мріяв про продовження людського життя, про відродження.
 Фенікс символізує важкі життєві випробування та незгоди, долаючи які, людина оновлюється духовно. Фенікс – це символ вічного відродження.
 Таким « феніксом» в історії культури людства вважають епоху, часові межі якої припадають на середину ХІV – ХVІ ст.,а назву їй дав італійський митець і бібліограф Джорджіо Ваззарі – Відродження ( або французькою Ренесанс).
Це був найбільший прогресивний переворот
 з усіх пережитих до того часу людством,
епоха, якій потрібні були титани
і яка народила титанів за силою думки,
пристрасті й характеру.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Особливості епохи Відродження.
Відродження, ренесанс – в історії культури країн Європи епоха переходу від Середньовіччя до нового часу. Характеризується переходом від ремесла до мануфактури; Великими географічними відкриттями і початком світової торгівлі; створенням сучасних національних держав; початком друкування, « відкриттям античності», свободою думки; виникненням протестантства і втратою церквою монополії на духовне життя. Діячі культури Відродження шукали опори в життєрадісному мистецтві давнини. Італійські майстри, вивчивши здобутки минулого, свідомо пристосували їх до потреб часу.
Питання до класу: Що ж спільного і чим відрізнялось мистецтво Відродження в Італії від мистецтва Давньої Греції й Давнього Риму?( у центрі уваги художників перебувала людина. Але, на відміну від давніх майстрів, худ. і скульптори перш за все хотіли одягнути її  душу і почуття. головною метою їхньої творчості стала не тільки сильна й смілива, але й мисляча людина.
На дошці ознаки культури епохи Відродження.
 Нова гуманістична культура зародилася в містах Італії, спочатку у Флоренції, потім у Венеції, Мілані, Неаполі, пізніше в Римі.
А ви не задумалися над питанням, а чому саме в Італії? ( та тому що там багато залишків античної культури , що були забуті з часів падіння Західної Римської імперії).
 Діти, а ви б хотіли відвідати Італію і познайомитись з здобутками культури ? я вам пропоную здійснити уявну подорож до країни і допоможе нам в цьому вчитель географії, який коротко розповість нам про цю дивовижну країну.
( Вчитель географії).
2.     Великі італійці.
В епоху Високого відродження досягла свого найвищого розвитку італійська архітектура. Центром став Рим. Саме тут усталились класичні риси того стилю, який згодом поширився на всю Італію. Видатним італійським архітектором того часу був Донато БРАМАНТЕ. Справжнього визнання митець досяг, ставши головним архітектором Рима. Браманте створив ряд споруд, які вважаються вершиною Високого Відродження. Справжнім досягненням став проект нового собору Св. Петра. Перший камінь собору було закладено в 1506 р. архітектор будував споруди округлої форми з невеликою кількістю прикрас, чіткими пропорціями, гармонійними лініями і вільним використанням класичних форм.( картинки для порівняння).
Геніальним віддзеркаленням доби Високого Відродження є творчість всесвітньо знаних мислителів і митців. ЛЕОНАРДО да ВІНЧІ, РАФАЕЛЯ САНТІ, МІКЕЛАНДЖЕЛО БУОНАРРОТІ.
Робота в групах. Клас ділиться на групи. Кожна група обирає собі тему для підготовки презентації про майстрів Відродження.
1 – ша група. Леонардо да Вінчі.
2 – а група. Рафаель Санті.    3 – я група. Мікеланджело.
V. Закріплення нових знань.
Вікторина « Хто швидше».
1.     Епоха Відродження розпочалася: а) у Німеччині; б) в Італії; в) у Франції.
2.     В основі творчості Відродження лежала ідея звеличення: а) Бога; б) людини.
3.     Ідеалом епохи Відродження стала людина: а) вільна, гармонійно й фізично розвинена; б) що корилась владі церкви та ідеї Бога.
4.     Центром італійського Відродження були: а) Флоренція. Генуя, Крісі, Рим;  б) Флоренція, Рим, Мілан, Неаполь; Венеція;  в) Генуя, Неаполь, Рим, Марсель.
5.     Кожна група по одному тестовому завданні.
VІ. Підбиття підсумків уроку.
У творчості великих майстрів Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаеля було багато спільного ,а саме всі вони зображали правдиво дійсність, тобто реалістично відтворювали та показували красу людини як фізичну, так і духовну.
Я думаю, що наше сонечко подарувало кожному з вас свої промінчики, а найбільше їх отримали учні………………………………………………
РЕФЛЕКСІЯ,( музика № 22). отже погляньте ще раз на ці чудові шедеври, і задумайтесь на секундочку над тим, що є цінним для вас в цьому житті. Мабуть кожен з вас хотів би опинитися на полотнах таких відомих майстрів і бути таким же досконалим і тілесно і духовно. не забувайте про те, що ми повинні цінувати прекрасне, зберігати його.
VІІ. Домашнє завдання.
1.     Опрацювати параграф 12.
2.     *Заповнити табличку « Діячі культури Відродження»( початок) Ст 88 підр.
3.     ** Ви – житель Італії епохи Відродження. З ким із митців цієї епохи ви б хотіли поспілкуватися? Чому?

Комментариев нет:

Отправить комментарий